Lakris hunden milli. Suck

Som vissa kanske redan vet så har vi haft lite otur med milli. Hon har tappat en bit av svansen på grund av att hon råka klämma den i dörren, hon har haft kolit (då fick vi åka till Linköping där hon blev inlagd. Hon hade blod i avföringen och hade ständigt diarrér. Vi fick svälta henne till och från och tvinga i henne massa mediciner), hon slickade 3 slik på en lakrits klubba och fick då bölder över hela kroppen (fick åka snabbt till Gamleby så hon fick cortison), hon åt upp en geting och blev väldigt svullen (5 gånger åt hon upp getingar innan hon förstod att det var en dålig ide), hon började få massa med klåda och tappade masa päls. Hon tappade så mycket päls att hon hade kala fläckar på huvudet och halsen. (först åkte vi till Gamleby och träffa en veterinär som va hundrädd och gav Milli en behandling för skabb. Men det blev inte bättre utan värre. Då åkte vi till Kalmar, eller rättare sagt Läckeby eftersom att jag
Inte gillade valla djursjukhus i Linköping. I Kalmar tog dom en massa prover som skickades till USA. Efter ett par veckor fick vi svaret att milli är kvalster allergiker.) kan säga att detta inte var billigt då vi först fick betala veterinär kostnaden från Gamleby som egentligen va helt onödig. Och att skicka 2 prover till USA va inte heller gratis. Först skicka dom ett prov som skulle ge svar om hon var inomhus eller utomhus allergiker. Då fick vi svaret att det var positiv på båda. Sen skickades ytligare ett prov till USA för att få reda på exakt vad hon är allergisk emot. Men då fick vi svaret att det endast är kvalster och att hon inte har någon allergi utomhus. Så det får man vara tacksam för. Men nu får det vara bra med allt elände tänker vi. Men inte. Häromdagen så skulle jag lämna Milli ensam hemma för jag skulle iväg. Jag såg till att det var städat och att alla dörrar va stängda. ( på sistone har hon tagit mat ifrån diskbänken som ligger på tinning när vi inte är hemma. Hon har ätit upp ett halv kilo rå flundra och var på väg att äta upp en hel påse med rå köttfärs men vi hann komma på henne. ) men iaf jag åkte iväg på mitt ärende och när Fabian kom hem hade hon inte hittat något ätbart. Sen på kvällen så åker Fabian iväg på hockey träning och när jag kommer hem kl 9 så hittar jag en påse UNDER soffan. Jag luktar på påsen och det luktar godis. Fan. Så alltså har Fabian tagit fram godispåsen från skafferiet och sen glömt den på vardagsrums bordet när han åkte på träningen. Och när han kommer hem igen frågar jag honom vad för godis som fanns kvar i påsen. Och visst fan låg det kvar 1 LAKRIS bit kvar. Plus lite annat. Då fick vi lite panik med tanke på hur starkt Milli reagera när hon slickade max tre gånger på en lakrits klubba. Och nu hade hon ätit upp en hel godis bit. Kl 12 på natten ringer vi den stackars Vetrinären som hade jour och väckte henne och fråga hur vi skulle göra. Hon rådde oss att ta lite senap och stoppa in långt bak på millis tunga så hon kanske skulle kräkas. Men inte, hon tyckte det va jätte gott och ville gärna ha mer. Vi tänkte det om hon skulle bli akut dålig så skulle vi aldrig hinna till Gamleby så jag fick ringa till mitt jobb (jobbar på sjukhuset) och fråga om dom har läkemedlet betabred. Så dom var beredda på om vi kom in akut. Den natten satte vi klockan på ringning varannan timme för att se hur hon mådde. Men hon fick ingen allergi son tur va. Men herregud va husse och matte va trötta när vi skulle upp och jobba kl 6 på morgonen. Men milli var jätte nöjd som hade fått äta godis, smaka på senap och få ligga i husses och mattes säng (som hon aldrig annars får göra)


En bit av svans tippen borta.



Blodig och lös avföring, Kolit, inflammation i tarmarna.



Så här såg hon ut efter ha slickat 3 slick på en lakrits klubba





Tjurar över att hon måste ha tratt på sig




Getingbet



geting bet nr 2





Att vara kvalster allergiker kliar (gammal bild)

image description
Lakrits hunden, Milli....

Meeeeeen trots allt detta så älskar vi henne över allt annat och vi är så himla glada att hon finns med i våra liv... Va fasen skulle vi göra utan henne ???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0