Du Maximé Of Midsummer 2010-06-25

Våran lilla valp föddes på midsommarafton 2010. Hon är född utanför Linköping hos en kennel som heter Jiao-Jiao´s. Hon fick då namnet Du Maximé Of Midsummer.
Från första början är det min sambo, Fabian som alltid velat haft en hund. Och speciellt en Boxer på grund av att hans mamma äger en 13-årig Boxer. Jag själv har aldrig tänkt på att skaffa hund på grund av att både min föräldrar är allergiska mot pälsdjur.
Jag och Fabian har snart varit tillsammans i 2 år och han har pratat om hund redan från början. Så mitt intresse har växt allt eftersom. Och sen när man lärt känna Fabians mammas hund, Xantos så har det blivit en självklarhet att om vi skulle skaffa hund så skulle det vara en Boxer.
Vi hade verkligen tänkt igenom allt hur många gånger som helst innan vi besämde oss för att verkligen köpa oss en Boxer valp. Det kan man säga nu efteråt att vi inte ångrar oss ett dugg. Fabian hade inga större krav på vad det skulle vara för färg på hunden eller vilket kön. Det var mer jag som ville ha en gul tik. Och eftersom att det fanns två gula tikar i kullen så fick vi välja. Det var faktiskt inget svårt val utan man gick bara på känsla. Där emot var namnet svårare att komma på. Men tillslut kom vi båda fram till att hon skulle få namnet Milli
.


Dagens gåta:
Röstlös den ropar, vinglös den fladdrar, tandlös den biter, munlös den pladdrar. Vad är jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0